2011. április 4., hétfő

Régi projekt

Van nekem egy csodás japán foltvarrós könyvem. Gyönyörű mintákkal. A patchwork-öt kombinálja mindenféle hímzéstechnikákkal. Lassan egy évtizede kaptam, talán születésnapi ajándék volt. Elég sok kisebb-nagyobb dolgot megvarrtam már belőle:
Egy csodás hatszöges tatyót a nagyobbik tündérlánynak ( 5 éves volt, amikor megkapta - most 10):


A táska érdekessége egyébként, hogy az első öltéstől az utolsóig kézzel készült, a kis hatszögek átmérője mindössze 3,5cm. Majdnem egy hónapom elment rá, de megérte :O)

A másik apróság ebből a könyvből egy zsebkendőtartó (a mérete pont akkora mint egy 100-as csomag papírzsepi), ezen tanultam meg a különféle szalag és hímzőcérna rózsák elkészítését. Azóta is az egyik kedvenc darabom:


Sosem fogok rájönni miért forgat el a blogger bizonyos képeket, másokat pedig miért nem :O) De itt egy közeli kép a rózsasorról (nem is tudom varrtam-e két egyformát):


És végül, de nem utolsó sorban ismét egy időfaló, csak kézzel készülő darab. Egy ideje már "pihentetem", de tegnap este olyan nagy kedvem támadt kézzel varrogatni, hogy elővettem:


A bordó négyzetek 2,5x2,5cm-esek. A külső darabkák alatt még ott lapul a papír, ezért is látszik a fehér férc... Elméletben ebből is táska lesz egyszer. Ígérem, ha elkészül megmutatom :O)
Legyen szép és kreatív napotok!
Szeretettel: Györgyi

6 megjegyzés:

Bejus70 írta...

Tyűha! Tényleg igaz a közmondás: türelmed rózsát terem...

erzsó írta...

Hogy milyen sok idő, enrgia és szeretet van bennük az a fotókon is látszik: pazar darab mindegyik!
Nem tudom, hogy Te hogy vagy vele, számomra a kézzel varrás az valami terápiás módszer: ha nagyon "készen vagyok" akkor előszedem a hexagonjaimat... Idő (de mennyi?) kérdése és én is mutatom majd :-)

Editfolt írta...

Nagyon tetszenek, főleg a rózsák. Most én is rózsákat hímzek éppen. Tényleg ahány annyiféle lesz.

Anyinyóka írta...

Gyönyörű minden darab! Azok a kis apró rózsák mesések.

Jutus írta...

Fantasztikusan szép dolgokat készítesz!!!Nagyon aprólékos és szép munkák,csak gratulálni tudok,nagyon ügyes vagy!!!!Örülök,hogy Kicsikató ide kalauzolt!!!:))

bruercsi írta...

Mindegyik fantasztikus, aprólékos, a kedvencem a pzs.tartó! Bájos, egyedi, különleges! Gratulálok! A japán foltos könyvek nagyon drágák, de, ha alaki megengedheti, nagyon megéri az árát, időtlen a stílusuk, mindig találsz bennük valami új részletet, hiába nézted át már 100-szor. Nekem is van pár darab, a legbecsesebb kincseim közt tartom számon őket, szinte nap, mint nap nézegetem őket 3 éve...