2011. március 9., szerda

Egy alapminta - sok variáció

Ma megint elővettem az egyik kedvencem. Virágos vajszín-bordós kivitelben. Aztán játszottam egy kicsit a geometrikus formákkal. Ilyen minták születtek:





Bármilyen hihetetlen az alapminta ilyen egyszerű:


Jöjjön egy kis bemutató (tutorial), hogy lássátok megvarrni is egyszerűbb, mint amilyennek látszik :O)
A kiindulás két azonos szélességű csík, amit hosszában összevarrunk, szétvasaljuk és akkora darabokra (négyzetekre) vágjuk, mint az összevarrott csíkok együttes szélessége. (jó bonyolult mondat lett- szóval: négyzet alakúra vágjuk)


Az alábbi módon színt-színre fordítva egymásra illesztjük és a felső darabon berajzoljuk az egyik átlót:


Az átló jobb és bal oldalán varrótalpnyi szélességben levarrjuk (oda-vissza):


A berajzolt átló mentén kettévágjuk és szétvasaljuk:


Készen is van két, ellentétes irányba pördülő alapmintánk. A blokkok elkészítéséhez a kétféle kupacot kettéválogatjuk, és minden mintához egyfélét használunk. (legalábbis ezekhez, amiket ma varrtam)
Ha van kedvetek játsszatok a formákkal, biztos van még jó néhány blokk, amit ezzel a trükkös kis alapmintával meg lehet varrni! Szívesen megnézném, mire juttok vele!
Legyen szép és kreatív napotok!
Szeretettel: Györgyi

8 megjegyzés:

Julcsi írta...

Az ilyen egyszerű, de látványos mintákat szeretem nagyon. Szeretem én a precíz munkát igénylőt is, de az sosem sikerül...

Amy-kreatív írta...

Szia!
Nagyon tetszik a minta, azt hiszem csatlakozom hozzád, és én is elkészítem.
Ha van kedved, nézz be hozzám, megtisztelnél vele.
http://amy-kreativ.blogspot.com

Editfolt írta...

Nagyon tetszik!

martilein írta...

Nagyon jók lettek, kedvet csináltál hozzá!!

Varga Györgyi írta...

Örülök, hogy nektek is tetszik! Egyszerű, de mutatós- ezek a legjobbak :O)

Amy-kreatív írta...

Ezzel a mmintával már készül a babatakaró, mindjárt kettő. Igaz, kombinálom másik mintával is, de nagyon szép lesz. Ha elkészül, felteszem a blogomra, örülnék, ha majd megnéznéd.
Amy-kreatív

KatieQ írta...

Thank you for sharing this method. The sample blocks all look very complex, it's hard to believe they are made with such a simple method.

Marica írta...

Szia!Nagyon megtetszett a mintád,s ma ki is próbálom.