2011. február 3., csütörtök

Még néhány apróság Little things

Még mindig rengeteg apró, többé-kevésbé szabályos foltocskám van különböző dobozokban, zacsikban ide-oda elrakosgatva. Igazából nagyon hálás vagyok Ginának a játékáért, mert kellőképpen inspirál engem a felhalmozott maradékok jó célra való felhasználásában. Még csak a piros-bordó maradékost mertem kinyitni, úgyhogy a készülő cuccok is ezekben a színekben pompáznak (többnyire).Bár, ha belegondolok lehet, hogy egy szivárványos készletet is varrok majd :o).
Tehát adott néhány (egészen pontosan 24 darab) 6,5x6,5 cm-es négyzet bordó,piros, vagy világos színben. Ezeket kis kombinálás után a már jól ismert módszerrel egymáshoz varrjuk



Vasalás előtt az összekötő szálat elvágjuk, és az utolsó varrásvonalra merőleges szálat a varrásig visszabontva a közepét megnyitjuk (helyes kis pici four patch mintát kapunk a hátoldal közepén)Ezután vasaljuk



Sötétebb színű anyaggal keretet varrunk köréje. Ezután a kész blokk méretű hátlapot és flízt vágunk. Színt-színre fordítva körben levarrjuk (kis rést hagyva, hogy ki tudjuk fordítani). Kifordítás után vékonyan még egyszer körbevarrjuk (ezzel a rést is lezárjuk). Vasalás után még egy kis tűzéssel díszíthetünk.


A végső mérete 15x15cm lett. Én pohár vagy bögrealátétnek használnám. Összesen 6 db (1 szett) készült belőle. Nagyon jó alkalom volt gyakorolni egy kicsit a szabad gépi tűzést! Bár kicsit még darabos a végeredmény, de minden tűzést az új rugós tűzőtalpammal varrtam!




És így néz ki a hátoldal:


Legyen szép és kreatív napotok!
Szeretettel: Györgyi

1 megjegyzés:

Bejus70 írta...

Köszönöm! Ezt a trükköt a középpont kialakításánál nem ismertem, mennyivel jobb így, dudor nélkül!