2011. február 25., péntek

Crazy shortcut tutorial

Pici tündérlány nagyot aludt ma délután, így itt az ígért leírás (bemutató?) a technikáról- magyarul.
Attól függően, hogy hány blokkot szeretnénk egyforma nagyságú, egymással jól kombinálható színű négyzeteket vágunk ki. Jelen esetben 8 db 15x15cm-es négyzetet vágtam ki.


Szépen egymás alá igazítva az összes anyagot keresztben tetszőleges irányban kettévágom.


Ezután páronként összevarrom. Az egyik kupac legfelső darabját a kupac aljára teszem, így a két csoportban sosem kerül egymás mellé egyforma darab.



Az így összevarrt darabokat a hátoldalon szétvasalom, majd újra egymásra igazítom és egy új irányból (az összeset egyszerre) vágom. (Ha túl sok anyagrétegem van, akkor egyszerre annyit vágok, amennyit még elbír a körkésem, majd egy darabot a következő kupacra téve próbálok ugyanolyan irányú vágást végezni a többin is.)


Ezután az összes darabomat magam elé téve, nekem tetsző "négyeseket" állítok össze egyik darabomat az egyik, másikat a másik kupacból véve.


Én szeretem, ha a négyesem közepe szépen illeszkedik, így gombostűvel illesztem varrásráhagyásnyi távolságban a szélétől a varrásvonalakat, és így varrom össze a párokat. Nem szoktam kivenni a gombostűt, csak óvatosan átvarrok rajta. Természetesen aki szeretné, közvetlenül az öltés előtt ki is veheti.


Ha az összes kész, a hátoldalon újra szétvasalom a széleket.


Ezután "formára vágom" (square up), jelen esetben ez 13x13 cm-es négyzeteket jelentett.


Kirakosgatom az elkészült blokkokat egy nekem tetsző formára, és már csak az összevarrás van hátra.


Eleanor Burns kiváló módszerével sorba rakom, soronként, majd keresztben is összevarrom. Ezeket a varrásvonalakat a hátoldalon körkörös irányban megnyitom és így vasalom le.


Még egy gyors vasalás a színéről és kész!


Én a közepére valami tavaszi hímzést, vagy talán egy patchwork-foltos tojást tervezek (még eldöntöm). Ha elkészült azt is megmutatom!
Legyen szép és kreatív napotok!
Szeretettel : Györgyi

6 megjegyzés:

Leki-Rita írta...

Köszönöm és szép mosolygós hétvégét!

Julcsi írta...

Köszi, így már világos!:)

Editfolt írta...

Köszi, nagyon érthető. A vasalást mindig 2 irányba csinálod? az mit jelent, hogy szétnyitod?
Bocsi hogy ilyen bugyuta kérdésem van!
€dit

KicsiKató írta...

De jó, egy quilt-homállyal kevesebb:)

Editfolt írta...

Mi az az Elenor Burns féle sorbarakás? És a szétnyitás? Leírnád nekem?

Maria Filomena írta...

Lindo trabalho...muito obrigada pela aula...
abraços de Maria Filomena