2012. február 10., péntek

Bumszlik

Sokatoknak gondot okozott a szélforgós blokkok megvarrásakor a minta közepén keletkező vastag bumszli. Jobb szó nincs rá :o) A megoldás nagyon egyszerű. Megmutatom:


A titok: az utolsó varrásvonalra merőleges varrást az anyag széle felé a kritikus ponton a varrásvonalig vissza kell bontani. Így a bumszli közepe szépen kibomlik és az anyagrétegek (nálam az óramutató járásával ellentétes irányban) körkörösen levasalhatóak. A következő video-tutorialon folyamatában is látható a művelet. Így mindjárt világosabb lesz, amit magyarázni próbáltam :o)



Én is tőle tanultam. Működik. Fontos, hogy az utolsó varrás előtt nem szét, hanem az egyik irányba vasaljuk a varrásráhagyásokat. Így az illesztés is pontosabb lesz.
Legyen szép és kreatív napotok! Szeretettel: Györgyi

6 megjegyzés:

Ábrahámné Éva írta...

Köszönöm hogy közzé tetted ,nagyon jó ötlet ,én is kínlódtam a közepével

Varga Györgyi írta...

Szívesen. A legtöbb ilyen "anyagtorlódós" blokknál jó szolgálatot tesz :o)

BORI írta...

Nagyon jó, köszönöm! Valahogy így próbáltam csinálni magamtól (vagy valami emlékféléből). Minden esetre megjegyeztem!

Orsi írta...

Köszönöm a segítséget! Én ezzel a problémával nem kínlódtam, mert előtte láttam a tanácsodat! Rögtön így csináltam! Köszi!

Luca írta...

Szióka!
Ha lesz időd lessél be hozzám, szeretnék neked egy díjat adni, ha elfogadod. :)

Orsi írta...

Szia, Látom Lucával nagyon egyre gondolunk! Én is szeretnélek megajándékozni egy díjjal! Nézz be hozzánk is ha van időd!
http://bajaikreativfoltmhely.blogspot.com/